”Asså, jag tror att jag, att jag liksom, I love you” – Hans-Åke ”Klimax” Wästberg

Säsong 1 avsnitt 13

Jimmy åker iväg till Bosnien för att lämna kläder men glömmer en tröja vilken gör Gunvor orolig eftersom det är så kallt i Bosnien. Mimmi skriver på avtal på sin nya frisersalong och skaffar samtidigt en 1:a i samma hus (32 kvm). Hon hinner även med att dumpa Reine som nu står helt utan tjej eftersom han i sin tur har dumpat Agneta. Abbys syster lämnar sin nyfödda dotter på Lenas, Leifs och Sannas farstukvist. Werner och Gunvor har något som kan kallas för förspel till sex med Gunvor är osäker på om hon kommer ihåg hur man gör. Klimax hånglar med Bimbo och han vill ligga men Bimbo är frånstötande. Pilla sitter grensle på Kaj och visar BH:n. Kaj har just gett henne en hemmastudio och hon spelar då in en låt och blir glad. Leif förtäljer att Sten Frisk nu ska genomgå en rättspsykiatrisk undersökning och att han är borta från Pilla för en mycket lång tid. Klimax får en avi för skräpet som han har beställt till Bimbo – ”Nilens drottning” är tydligen avsändaren. Hans Wästberg dricker en halv flaska Famous Grouse och rånar sedan Posten iförd en clownmask. Birgitta och Pilla blir ögonvittnen till rånet och när Hans lyckas skjuta sin son Klimax i högra bröstet.

Magda: Hade jag varit Bimbo hade jag legat med Klimax – även utan ”Nilens drottning”

Gabriel: Mysigt att Werner och Gunvor ska ha det ”lite mysigt” men att Gunvor inte vet hur man gör. Undrar om det frasar om hennes hud. Fint att man i 13 avsnitt har suttit och vetat hur säsongen ska avslutas och när det väl händer så är det hela lite platt.

Gästtyckare Fredrik: Jag tycker det är mysigt att det är så pass mycket puss och kärlek. Jag vill också ha en ”Nilens drottning”.

Kommentera

