”Var är min klubblazer? Den hänger inte i garderoben” – Hans Wästberg

Säsong 1 avsnitt 1

I första avsnittet får vi stifta bekantskap med de olika karaktärerna i Tre Kronor. Hans Wästberg fyller 50 år och får ett sommarhus på Muskö av familjen och ett gevär av innebandygrabbarna. Prästen Kaj Lindgren med barnen Tage och Alva flyttar till Mälarstigen 184 men har problem med flyttfirman Mälarflytt som såklart ägs av Reine Gustavsson. Jimmy Gustavsson återvänder från Bosnien och glider omkring i sin FN-uniform på stan. Det är även lite jidder mellan invandrare och Klimax och brudarna. Leif ”Loket” Olsson gästspelade som sig själv och han var ”precis som på tv, sådär kramgo” enligt Birgitta Wästberg.

Magda: Klimax var typ så snygg som jag kom ihåg. Dock är han tydligen rasist. Jag blev alldeles rörd när prästen skulle hjälpa någon snubbe från Uganda. Mimmi hade inga trosor på sig på Hans kalas. Det är ju äckligt.

Gabriel: Väldigt förvånad över att det var så mycket rasism i första avsnittet. Och att Reine var så flirtig med brudarna kommer jag inte heller ihåg.  Sanna Sjökvist (spelad av Zara Zetterqvist) var dock lika söt som jag kom ihåg men det känns lite märkligt eftersom hon bara var 14 år gammal i detta avsnitt.

One response to “”Var är min klubblazer? Den hänger inte i garderoben” – Hans Wästberg

Kommentera

